all tänkbar service

Vi Mood Managers arbetar med fastighets- och gästservice året runt i Åre, och har gedigen erfarenhet av värdskap utöver det vanliga. Vi har helhetslösningar med en perfekt mix av servicepersonal och fastighetsskötare - för privatpersoner, företag, bostadsrättsföreningar och fastighetsägare.

Hyra bäddlinne & handdukar

Hos oss kan ni enkelt hyra bäddlinne så att ni slipper ta med hemifrån. Vi har kompletta set med handdukar som hämtas i vår servicelokal mitt i byn. 

Sov Gott: 
Örngott, påslakan, lakan till enkelsäng, enkel kvalitet + badlakan och gästhandduk, Pris 115 kr

Sov Godare: 
Örngott, påslakan, lakan till dubbelsäng, av hotellkvalitet + badlakan och gästhandduk, Pris 175 kr

Pris ex. moms per set, max 7 dagar. Hämtas i butik, betalas mot faktura, swish eller kort.

Bor du med Åre Travel är priset inkl. moms.

1 + 7 =

Städning

All städning  utförs med hög effektivitet och kvalitet, med noggrann och kompetent personal. Att du är nöjd med oss och vår städning är otroligt viktig för oss.

* Hemstäd * Företagsstäd *Kontorsstäd * Avresestäd * Flyttstäd *

Fasad- och fönsterputs

Vi tvättar fasad och fönster effektivt med miljövänlig teknik, Ultrarent vatten. 

Fastighetsservice

Vi gör det enkelt och problemfritt för dig som fastighetsägare. Som erfarna fastighetsskötare arbetar vi noggrant och proaktivt, för att värna värdet på din fastighets inre och yttre miljö. 

Bostadsrätt

Att sitta i styrelsen för en bostadsrättsförening ska vara roligt och ge er en chans att påverka ert boende. Vi hjälper till med allt från underhållsplaner till fönsterputs och byggnation av staket.

Åre travel lokal

Pop-up store eller reklamplats

Vi erbjuder flera olika sätt för ditt företag att synas mitt i Åre by. Pop- up store, eget skyltfönster eller en produktmonter – möjligheterna är flera.

Vi hjälper dig!

Vi hjälper dig!

Bokning & försäljning

"Oavsett om du vill boka boende, bäddline eller beställa flyttstäd"

+46 647-884 88
booking@aretravel.se

Pernilla Sandelin

Pernilla Sandelin

DRIFTCHEF/ DELÄGARE

"Spindeln i nätet - inget uppdrag är för litet för oss"

+46 647-884 82
pernilla@aretravel.se

Malin Lindgren

Malin Lindgren

VD/ Delägare

"Grundade företaget 2014, det drivs med mycket hjärta"

+46 647-884 80
malin@aretravel.se

Linda Eriksson

Linda Eriksson

EKONOMI

"Jag ser till att det blir rätt med siffrorna, helt enkelt"

+46 647-884 88
booking@aretravel.se

Robin Erngren

Robin Erngren

Fastighetsskötare

"Det är jag som knackar på om något går sönder"

+46 647-884 81
robin@aretravel.se

Sara Klang

Sara Klang

Mood Manager

"Jag är din husfru som ser till att du har det bra hos oss"

Yasin Osman

Yasin Osman

Mood Manager

"Jag är glad över de fina städbetygen vi har"

Sofie Wennerblom

Sofie Wennerblom

Mood Manager

Carolin Beillon

Carolin Beillon

Mood Manager

Karin Peiron

Karin Peiron

Mood Manager

vad kan vi hjälpa till med?

Frukost & Catering

Mat är en viktig del av semestern, vi har catering för alla tillfällen, från frukost till vickning.

JOURTJÄNST

Behöver du ha bemanning dygnet runt, men saknar att kunna vara fri på ex. kvällar och helger? Inga problem, vi kopplar på dig på vår redan befintliga jourtjänst.

Stugservice

Behöver ni snöskottning runt er stuga när ni inte är där? Eller fixa någonting annat som ni inte hinner med? Hör av er till oss.

Inredning

Är det dags att piffa till stugan?

Vi har full koll på inredning och homestyling.

Väskförvaring

Vi tar hand om ert bagage när ni gör annat, kanske kramar ut det sista i skidbacken eller väntar på incheck.

Personlig mood manager

Se oss som en lokal guide som hjäper er till en mycket bättre Åreresa. Vi kan hjälpa er med det mesta.

RECEPTION I BYN

I vår fina fullt utrustade receptionslokal kan du boka upp kundmöten och säljsamtal, nyttja konferenslokal eller ha en kontorsplats.

BRF städ & service

Letar er bostadsrättsförening efter en städfirma?  Kanske trappstäd eller annan service. Vårt gäng tar hand om er fastighet på bästa sätt.

Konferens-värdar

En konferensvärd tar hand om ert företag under konferensen i Åre. Vi ger er alla kontakter vi har i den här byn, och det är många.

 

Konferens-lokaler

Om det ska bli någon konferens så behöver ni såklart någonstans att mötas, det ordnar vi. Biosittning, skolsittning eller ståbord och mingel. Hör av er.

Uthyrning

Har du en stuga, lägenhet eller liknande som ni funderar på att hyra ut? Då har vi en mycket bra plattform och en stor kundgrupp som ni kan nå ut till.

Fastighetsskötsel

Er personliga Mood Manager i Åre

Vi har helhetslösningar med en perfekt mix av servicepersonal och fastighetsskötare – för företag, bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. 

Våra Mood Managers ser till att både fastighet och personer får den omvårdnad som efterfrågas – vi utför allt från städ, arrangerar med ankomstfrukost, spolar i kranar och ronderar, hanterar gästservice till att ta emot och montera upp möbler eller slå in barnens julklappar och lägga under färdigklädd gran.

Du kan köpa rondering, snöskottning, gräs-klippning, kontroll av värmepannor, byte av huvudsäkringar mm, städning, fönsterputs eller flyttstäd.

 

 

Abonnemang på fastighetsskötsel

Som abonnemangskund gör vi regelbunden tillsyn av din fastighet och arbetar förebyggande med felavhjälpande underhåll, upprättande av underhållsplan med regelbundna kontroller.

Vi åtgärdar löpande skador och brister och rengör ex. stuprörssilar, tvättar sopkärl, rengör tak- och hängrännor och utför tillsyn av källar- och vindsutrymmen, medverkar vid myndighetsbesiktningar och håller din fastighet i perfekt skick.

Vi erbjuder även jourberedskap till våra abonnemangskunder.

 

Äger du ett boende i Åre men bor på annan plats?

Då behöver du en Mood Manager på plats i Åre, för att hjälpa till med in- utcheckning, städning mellan gäster, fastighetsunderhåll om någonting behöver bytas samt nyckelutlämning m.m.

Vi arbetar med dessa sysslor året runt i ordinarie verksamhet och har gedigen erfarenhet av värdskap utöver det vanliga.

Exempel på uppgifter vi Mood Managers utför enligt ert önskemål:

  • Ankomststäd (vi dammar, skottar upp ingången/ sandar, sätter på värmen och bastun – så att det är mysigt när ni eller era gäster anländer)
  • Mellanstäd (om era gäster städar själva behövs ändå ett vant öga för att säkerställa att det är fint inför varje ny gäst)
  • Avresestäd
  • Nyckelutlämning och tillsyn (vi rapporterar om vi ser att något saknas, eller om något gått sönder)
  • Underhållsstäd och tillsyn: ex. håller igång avlopp under långa stilleståendemånader
  • Fyller upp med förbrukinngsartiklar som wc-papper, tvål, nya trasor, diskmedel, byter lampor m.m. vid behov, detta debiteras extra
  • Köper in mat inför er eller era gästers ankomst, hyr in skidutrustning, hämtar liftkort eller har en färdig middag klar till ankomsten
  • Fyller upp med bäddlinne åt gäster, och bäddar om så önskas
  • Tvättar madrasskydd, kuddar, täcken, fitar, prydadskuddar vid behov
  • Putsar fönster och utför storstäd
  • Byter gardiner, pyntar efter säsong
  • Löpande snöskottning eller gräsklippning vid behov
  • Tar emot leveranser, monterar upp möbler, arbetsleder hantverkare
  • Hämtar er eller era gäster på flyget
  • Tar hand om blomster

DU ÄR VÄRD att ha det bekvämt på din semester i Åre. Men även att ha arbetsro när du inte är här. Vi tar hand om ditt boende, så du kan koncentrera dig på annat – året runt

Exempel på uppgifter våra Mood Managers utför enligt ert önskemål:

  • Ankomststäd (dammar, skottar upp ingången/ sandar, sätter på värmen och bastun – så att det är mysigt när ni anländer
  • Avresestäd efter er vistelse
  • Mellanstäd under er vistelse
  • Underhållsstäd och tillsyn: ex. håller igång avlopp under långa stilleståendemånader
  • Köper in mat inför er ankomst, hyr skidutrustning, hämtarliftkort eller har en färdig middag till er när ni kommer
  • Tvättar och bäddar upp
  • Putsar fönster och utför storstäd
  • Byter gardiner, pyntar efter säsong
  • Löpande snöskottning eller gräsklippning vid behov
  • Tar emot leveranser – använd gärna vår adress – och monterar upp möbler
  • Hämtar er på flyget
  • Tar hand om blomster
  • Barnvakt om ni vill gå ut själva en kväll
  • Arbetsleder hantverkare

 

Behöver du ha bemanning dygnet runt, men saknar att kunna vara fri på ex. kvällar och helger? Inga problem, vi kopplar på dig på vår redan befintliga jourtjänst.

Fyra uthyrningsobjekt i en BRF

Vi erbjuder BRF:er i Åre By en personalig Mood Manger för att säkerställa personligt bemötande till ett rent och frächt boende i Åre.

Ni får då en person med huvudansvar just för er bostadsrättsförening, som brinner för huset lika mycket som ni gör med kundkap inom lokalvård och vaktmästeri.

EXEMPEL PÅ SYSSLOR:

Hålla rent och prydligt
Trapp- och hisstäd
Fönsterputs av allmänna ytor
Säsongsutsmyckningar (ex. påsk, jul, höst) och blomster om så önskas

Ansvarig ”point of contakt”
En person med huvudansvar för er BRF,  som blir kontaktperson till gäster i huset och till er lägenhetsinnehavare
Hälsar gäster välkomna och tar farväl

Ordning och reda
Koordinerar gäster med städning, ju fler uthyrningsobjekt och bättre kontakat med ägarna desto kostnadseffektivare, då man städar extra vid ex. väta och lerigt, medan man tar det lugnt vid låg beläggning
Skapar och ser till att trivelregler följs och att det är ordning och reda i huset,  exempelvis i trapphus, skidförråd, soprum etc.
Gör ronder på utsatta perioder, för att kontrollera att gäster sköter sig
Lär upp kollegor för städning så att det alltid utförs på ett och samma sätt
Utför inventeringar i lägenheter, uppfyllnad av baslager

Ytterligare tjänster som ingår vid tecknande av abonnemang
Väskförvaring och uppehållsrum i Åre Travels fina receptionslokal vid ankomst/ avresa för gäster
Telefonväxelhänvisning till er BRF på Åre Travels huvudnummer
Tvätt och lager av bäddlinne och textiler som ex. madrasskydd och kuddskydd

Mood Manager ansvarar för städ i lägenheterna vid uthyrning
Kontroll, slutstäd och avsyner
Mellanstäd
Fylla upp med bäddlinne

Så här går det till:

  • Ni utser en kontaktperson i er BRF  för att underlätta samarbetet mellan er och vår Mood Manager
  • Åre Travel önskar tillträde till alla ytrymmen som omfattas innan avtal skrivs. Tillsammans resonerar vi fram på vilken nivå som är rimlig för samarbetet. Ju fler timmar – desto noggrannare och finare i ert hus
  • Inköp och utlägg debiteras utöver abonnemanget
  • Uppsägning eller ändring i abonnemang 3 månader i förväg, har vi inte fått in en uppsägning eller ändring löper abonnemanget på
  • Det är tillåtet att byta abonnemangsform upp till 2 gånger per år, för att kunna följa säsongens svängningar, kanske vill ni dra ner på städ på sommaren då det är mindre folk i huset
  • Antalet abonnemang är begränsat för att vi skall kunna leverera hög service och kvalitet
  • Om ni väljer att pausa tjänsten, har vi rätt att neka forsatt samarbete
  • Avtal om Mood Manager abonnemang skrivs med BRF, separata avtal för uthyrning av lägenheter

Småföretagare: Vi har telefon & receptionsservice 

Småföretagarens lösning: telefon- & receptionsservice.

Vi på Mood Managers erbjuder nu fullgod och specialiserad receptionsservice åt ditt företag:

Vi tar emot samtalen för hög servicenivå, ger personligt och professionellt bemötande och du kan fokusera på din kärnverksamhet

Behöver du ha bemanning dygnet runt, men saknar att kunna vara fri på ex. kvällar och helger? Inga problem, vi kopplar på dig på vår redan befintliga jourtjänst.

Vi besvarar enklare frågor via mail och telefon, tar emot intresseanmälningar beställningar, bokningar, felanmälningar etc. och skickar vidare till dig i en samlad form som du kan ta del av när du avsatt tid.

1 h varje dag har vi öppet för lunch, om du vill värma din matlåda och träffa kollegor.

Jag vill bli kontaktad för rådgivning och offert på era tjänster:

Jag är intresserad av:

4 + 7 =