Vi på Åre Travel använder Seventime för timredovisning, fakturaunderlag, löneunderlag och schemaläggning.
Genom att enkelt stämpla in och ut på olika kunder blir inget uppdrag för litet för oss Mood Managers. Läs nedan vår varma rekommendation.
Åre Travel arbetar mestadels med uthyrning i Åre men erbjuder även surf- och yogaresor till Portugal och Sydafrika.
Åre Travel är dels en resebyrå som arbetar med uthyrning av fina semesterhem, lägenheter och villor i Åre med bästa läge kring Åre Torg och/ eller närhet till backe – ski-in/ ski out. De hyr ut några av Åres bästa boenden som Tottbacken/ Peak Performance Mountain House och Tottvillan. ”Vi erbjuder också surf- och Yogaresor till Portugal och Sydafrika – därav vågen i vår logotype”, säger Malin Lindgren som är grundare av företaget och som får energi från både skidåkning och surf.
Med uthyrning av boende kommer ett brett behov av kundservice, fastighetsskötsel, fönsterputs och städtjänster som de även erbjuder till stugägare som bor på annan ort, bostadsrättsföreningar, företag eller bofasta i Åre. ”Vi erbjuder även uthyrning av bäddlinne och en mängd kringtjänster som att inreda en stuga, ta emot en IKEA-leverans och montera upp möbler eller köpa in och klä en julgran tills stugägaren kommer. All vår personal kallas Mood Managers – det är vårt uppdrag att se till att kunder mår bra på sin fritid.” , fortsätter Malin.
Vilka problem har Seven Time löst?
”Att administrera och koordinera drift och städ är ett evigt pussel”, säger Pernilla som är delägare och driftchef. ”Driftpersonalen har flera olika objekt att sköta om under en dag, och Seven Time har verkligen blivit ett oumbärligt verktyg som hjälper med alla delar från schemaläggning, tidsredovisning till att fakturan landar hos rätt kund.”
”Det är enkelt att motivera personalen att använda verktyget och det är väldigt sällan någon missar att stämpla in, eftersom varje registrerade timme är lönegrundande”, skrattar Linda som har hand om ekonomin. ”Är bara grundarbetet rätt gjort, blir det i sin tur detaljerade underlag för fakturering – allt hänger ihop på ett logiskt sätt.”
Mobilt
Åre Travel har fem personer som arbetar året-runt och under högsäsong är de upp till 10 personer. Under en bytesdag kan de ha upp till 30 objekt att städa och ställa iordning inför en ny gäst, och allt måste ske mellan utcheck klockan 10 och incheck kl 16. ”Det hjälper personalen att ha en app som tydligt visar vart de skall utföra sitt arbete, man kan smidigt lägga in checklistor och på vilken tid de förväntas utföra arbetet. Det är smidigt att de kan bära med sig informationen elektroniskt i egen mobil”, säger Sara som är husfru och ansvarig för att allt fungerar.
Med Seven Time kan vi sluta oroa oss och koncentrera oss på inkomstgivande affärer. Bättre lönsamhet helt enkelt.
Bättre koll – bättre lönsamhet
”Genom att minska den administrativa tiden får vi mer tid över att själva vara med ute i drift, vilket ger faktureringsbar tid som bidrar till att betala våra löner. Innan vi började att använda Seven Time så var vi alltid oroliga över att vi kommit ihåg att skriva upp alla timmar och ev. inköp vi gjort åt kund, med Seven Time kan vi sluta oroa oss och koncentrera oss på inkomstgivande affärer. Bättre lönsamhet helt enkelt.”, avslutar Malin.
Nattåg och baggage till Åre?
Personal sökes inför vintern
Vi på Åre Travel söker nu engagerade och självgående individer som vill vara en del av vårt städteam under den kommande vintersäsongen, med möjlighet att även arbeta med snöskottning.