Städfirma & fastighetsskötsel i åre
ALL TÄNKBAR SERVICEVi Mood Managers arbetar med fastighetsskötsel, gästservice om som en städfirma året runt i Åre, och har gedigen erfarenhet av värdskap utöver det vanliga. Vi har helhetslösningar och städtjänster med en perfekt mix av servicepersonal och fastighetsskötare – för privatpersoner, företag, bostadsrättsföreningar och fastighetsägare.
- Prisidé:
570 kr*/tillfälle vid användning av din gräsklippare
750 kr*/ tillfälle vid användning av vår gräsklippare
* Priser är inklusive moms samt efter RUT-avdrag (RUT-avdraget är 50%) vid gräsmatta som normalt tar 1 h att klippa
Gräsklippning – hur skönt som helst
Vår målsättning är att erbjuda en kostnadseffektiv och bekväm gräsklippningstjänst som passar dig oavsett situation.
- Har du en egen gräsklippare kan du välja att bara betala för resa och vårt arbete – viktigt att du har den tankad och välfungerande, annars behöver vi debitera ändå
- Saknar du fungerande gräsklippare erbjuder vi vår klippare som tilläggstjänst
- Vidare kan du anlita oss enstaka gånger eller på abonnemang
Hur går vi tillväga?
Ett: Bestäm hur ofta du vill ha klippning: varje vecka, varannan vecka eller en gång i månaden.
Två: Avgör hur lång tid klippningen tar. Normalstor gräsmatta tar 1 timme plus restid, totalt 2 timmar. Om gräsmattan är stor eller restiden längre, behövs 2,5-3 timmar per tillfälle.
Tre: Önskar du att vi använder din eller vår gräsklippare?
Fyra: Önskas trimning av gräskanter var sjätte vecka.
Kontakta oss på booking@aretravel.se eller telefon 0647-88488 så tar vi hand om resten!
Hyra bäddlinne & handdukar
Hos oss kan ni enkelt hyra bäddlinne så att ni slipper ta med hemifrån. Vi har kompletta set med handdukar som hämtas i vår servicelokal mitt i byn.
Sov Godare:
Örngott, påslakan, lakan till dubbelsäng, av hotellkvalitet + badlakan och gästhandduk. Välj 1 set per person, oavsett om underlakan funkar till dubbelsäng.
Pris per set 275 kr/ person, max 7 dagar
(bor du med Åre Travel är priset 225 kr/ person)
Hämtas i butik, betalas mot faktura, swish eller kort. Vid leverans och upphämtning tillkommer utkörningsavgift. Observera att detta endast är en förfrågan som skall bekräftas av oss. Ej återlämnade set debiterar vi med 1500 kr/ set.
Boka på booking@aretravel.se
Behöver du hjälp med städ i Åre?
Anlita vår professionella städfirma i Åre för all slags städning. Genom ett personligt engagemang skapar vi en god kontakt med dig som kund där vi gör vårt yttersta för att du ska bli nöjd, då all städning som vi utför sker med en hög effektivitet och kvalitet, med en noggrann samt kompetent personal. Vi använder också alltid av dem mest miljövänliga städmedel och senaste städprodukterna samt försöker att ständigt hålla oss uppdaterade på de senaste städmetoderna så att du ska få det bästa möjliga från en städfirma.
Våra mål som städfirma i Åre
Ett av de viktigaste målen vi har är att du som kund är nöjd med oss och resultatet efter vi har utfört städningen. Du skall helt enkelt känna dig trygg med att välja oss som en städfirma i Åre och kunna enkelt kontakta oss om du har behov till någon av våra städtjänster som vi erbjuder. Så låt våra Mood Managers göra rent hus. Här nedan kan ni läsa om vilka typer av städtjänster vi erbjuder om du vill anlita oss som din städfirma i Åre.
- Hemstäd
- Företagsstäd
- Kontorsstäd
- Avresestäd
- Flyttstäd
- Städ
- Städfirma
Fasad- och fönsterputs, vår städfirma i Åre gör att du ser bra ut!
Vi tvättar fasad och fönster effektivt med miljövänlig teknik, Ultrarent vatten.
Fastighetsskötsel i Åre
Anlita oss för fastighetsskötsel av din villa i Åre.
Vi gör det enkelt och problemfritt för dig som fastighetsägare. Som erfarna fastighetsskötare arbetar vi noggrant och proaktivt, för att värna värdet på din fastighets inre och yttre miljö.
Bostadsrätt
Anlita oss för fastighetsskötsel av er BRF i Åre. Att sitta i styrelsen för en bostadsrättsförening ska vara roligt och ge er en chans att påverka ert boende. Vi hjälper till med allt från underhållsplaner till fönsterputs och byggnation av staket.
Vad gör en Mood Manager egentligen?
Vi fick frågan av Östersundspostens reporter, och bjöd in henne till att vara med oss en dag. Det blev ett fint reportage, dock vill vi poängtera att vi lägger ner själ och hjärta till alla som vill ha en bättre vardag.
Läs hela reportaget här:
vad kan vi hjälpa till med?
Frukost & Catering
Affärslokal
Letar du efter en lokal för er pop-up butik eller kontorsplats för lilla företaget? Det kan vi hjälpa er med.
JOURTJÄNST
Behöver du ha bemanning dygnet runt, men saknar att kunna vara fri på ex. kvällar och helger? Inga problem, vi kopplar på dig på vår redan befintliga jourtjänst.
Stugservice
Behöver ni snöskottning runt er stuga när ni inte är där? Eller fixa någonting annat som ni inte hinner med? Hör av er till oss.
Inredning
Är det dags att piffa till stugan?
Vi har full koll på inredning och homestyling.
Väskförvaring
Personlig mood manager
Uthyrning
RECEPTION I BYN
I vår fina fullt utrustade receptionslokal kan du boka upp kundmöten och säljsamtal, nyttja konferenslokal eller ha en kontorsplats.
BRF städ & fastighetsskötsel
Letar er bostadsrättsförening efter en städfirma? Kanske trappstäd eller annan service. Vårt gäng tar hand om er fastighet på bästa sätt.
Konferens-värdar
En konferensvärd tar hand om ert företag under konferensen i Åre. Vi ger er alla kontakter vi har i den här byn, och det är många.
Konferens-lokaler
Fastighetsskötsel
Er personliga Mood Manager i Åre
- Fastighetsskötsel, förvaltning, drift och städ
- Fastighetsskötsel
- Hyr du ut & behöver drifthjälp?
- Äger du boende och behöver stugservice?
- JOURTJÄNST
- BRF Trappstäd & vaktmästeri
Vi har helhetslösningar med en perfekt mix av servicepersonal och fastighetsskötare – för företag, bostadsrättsföreningar och fastighetsägare.
Våra Mood Managers ser till att både fastighet och personer får den omvårdnad som efterfrågas – vi utför allt från städ, arrangerar med ankomstfrukost, spolar i kranar och ronderar, hanterar gästservice till att ta emot och montera upp möbler eller slå in barnens julklappar och lägga under färdigklädd gran.
Du kan köpa rondering, snöskottning, gräs-klippning, kontroll av värmepannor, byte av huvudsäkringar mm, städning, fönsterputs eller flyttstäd.
Abonnemang på fastighetsskötsel
Som abonnemangskund gör vi regelbunden tillsyn av din fastighet och arbetar förebyggande med felavhjälpande underhåll, upprättande av underhållsplan med regelbundna kontroller.
Vi åtgärdar löpande skador och brister och rengör ex. stuprörssilar, tvättar sopkärl, rengör tak- och hängrännor och utför tillsyn av källar- och vindsutrymmen, medverkar vid myndighetsbesiktningar och håller din fastighet i perfekt skick.
Vi erbjuder även jourberedskap till våra abonnemangskunder.
Äger du ett boende i Åre men bor på annan plats?
Då behöver du en Mood Manager på plats i Åre, för att hjälpa till med in- utcheckning, städning mellan gäster, fastighetsunderhåll om någonting behöver bytas samt nyckelutlämning m.m.
Vi arbetar med dessa sysslor året runt i ordinarie verksamhet och har gedigen erfarenhet av värdskap utöver det vanliga.
Exempel på uppgifter vi Mood Managers utför enligt ert önskemål:
- Ankomststäd (vi dammar, skottar upp ingången/ sandar, sätter på värmen och bastun – så att det är mysigt när ni eller era gäster anländer)
- Mellanstäd (om era gäster städar själva behövs ändå ett vant öga för att säkerställa att det är fint inför varje ny gäst)
- Avresestäd
- Nyckelutlämning och tillsyn (vi rapporterar om vi ser att något saknas, eller om något gått sönder)
- Underhållsstäd och tillsyn: ex. håller igång avlopp under långa stilleståendemånader
- Fyller upp med förbrukinngsartiklar som wc-papper, tvål, nya trasor, diskmedel, byter lampor m.m. vid behov, detta debiteras extra
- Köper in mat inför er eller era gästers ankomst, hyr in skidutrustning, hämtar liftkort eller har en färdig middag klar till ankomsten
- Fyller upp med bäddlinne åt gäster, och bäddar om så önskas
- Tvättar madrasskydd, kuddar, täcken, fitar, prydadskuddar vid behov
- Putsar fönster och utför storstäd
- Byter gardiner, pyntar efter säsong
- Löpande snöskottning eller gräsklippning vid behov
- Tar emot leveranser, monterar upp möbler, arbetsleder hantverkare
- Hämtar er eller era gäster på flyget
- Tar hand om blomster
DU ÄR VÄRD att ha det bekvämt på din semester i Åre. Men även att ha arbetsro när du inte är här. Vi tar hand om ditt boende, så du kan koncentrera dig på annat – året runt
Exempel på uppgifter våra Mood Managers utför enligt ert önskemål:
- Ankomststäd (dammar, skottar upp ingången/ sandar, sätter på värmen och bastun – så att det är mysigt när ni anländer
- Avresestäd efter er vistelse
- Mellanstäd under er vistelse
- Underhållsstäd och tillsyn: ex. håller igång avlopp under långa stilleståendemånader
- Köper in mat inför er ankomst, hyr skidutrustning, hämtarliftkort eller har en färdig middag till er när ni kommer
- Tvättar och bäddar upp
- Putsar fönster och utför storstäd
- Byter gardiner, pyntar efter säsong
- Löpande snöskottning eller gräsklippning vid behov
- Tar emot leveranser – använd gärna vår adress – och monterar upp möbler
- Hämtar er på flyget
- Tar hand om blomster
- Barnvakt om ni vill gå ut själva en kväll
- Arbetsleder hantverkare
Behöver du ha bemanning dygnet runt, men saknar att kunna vara fri på ex. kvällar och helger? Inga problem, vi kopplar på dig på vår redan befintliga jourtjänst.
Fyra uthyrningsobjekt i en BRF
Vi erbjuder BRF:er i Åre By en personalig Mood Manger för att säkerställa personligt bemötande till ett rent och frächt boende i Åre.
Ni får då en person med huvudansvar just för er bostadsrättsförening, som brinner för huset lika mycket som ni gör med kundkap inom lokalvård och vaktmästeri.
EXEMPEL PÅ SYSSLOR:
Hålla rent och prydligt
Trapp- och hisstäd
Fönsterputs av allmänna ytor
Säsongsutsmyckningar (ex. påsk, jul, höst) och blomster om så önskas
Ansvarig ”point of contakt”
En person med huvudansvar för er BRF, som blir kontaktperson till gäster i huset och till er lägenhetsinnehavare
Hälsar gäster välkomna och tar farväl
Ordning och reda
Koordinerar gäster med städning, ju fler uthyrningsobjekt och bättre kontakat med ägarna desto kostnadseffektivare, då man städar extra vid ex. väta och lerigt, medan man tar det lugnt vid låg beläggning
Skapar och ser till att trivelregler följs och att det är ordning och reda i huset, exempelvis i trapphus, skidförråd, soprum etc.
Gör ronder på utsatta perioder, för att kontrollera att gäster sköter sig
Lär upp kollegor för städning så att det alltid utförs på ett och samma sätt
Utför inventeringar i lägenheter, uppfyllnad av baslager
Ytterligare tjänster som ingår vid tecknande av abonnemang
Väskförvaring och uppehållsrum i Åre Travels fina receptionslokal vid ankomst/ avresa för gäster
Telefonväxelhänvisning till er BRF på Åre Travels huvudnummer
Tvätt och lager av bäddlinne och textiler som ex. madrasskydd och kuddskydd
Mood Manager ansvarar för städ i lägenheterna vid uthyrning
Kontroll, slutstäd och avsyner
Mellanstäd
Fylla upp med bäddlinne
Så här går det till:
- Ni utser en kontaktperson i er BRF för att underlätta samarbetet mellan er och vår Mood Manager
- Åre Travel önskar tillträde till alla ytrymmen som omfattas innan avtal skrivs. Tillsammans resonerar vi fram på vilken nivå som är rimlig för samarbetet. Ju fler timmar – desto noggrannare och finare i ert hus
- Inköp och utlägg debiteras utöver abonnemanget
- Uppsägning eller ändring i abonnemang 3 månader i förväg, har vi inte fått in en uppsägning eller ändring löper abonnemanget på
- Det är tillåtet att byta abonnemangsform upp till 2 gånger per år, för att kunna följa säsongens svängningar, kanske vill ni dra ner på städ på sommaren då det är mindre folk i huset
- Antalet abonnemang är begränsat för att vi skall kunna leverera hög service och kvalitet
- Om ni väljer att pausa tjänsten, har vi rätt att neka forsatt samarbete
- Avtal om Mood Manager abonnemang skrivs med BRF, separata avtal för uthyrning av lägenheter
Småföretagare: Vi har telefon & receptionsservice
Småföretagarens lösning: telefon- & receptionsservice.
Vi på Mood Managers erbjuder nu fullgod och specialiserad receptionsservice åt ditt företag:
Vi tar emot samtalen för hög servicenivå, ger personligt och professionellt bemötande och du kan fokusera på din kärnverksamhet
Behöver du ha bemanning dygnet runt, men saknar att kunna vara fri på ex. kvällar och helger? Inga problem, vi kopplar på dig på vår redan befintliga jourtjänst.
Vi besvarar enklare frågor via mail och telefon, tar emot intresseanmälningar beställningar, bokningar, felanmälningar etc. och skickar vidare till dig i en samlad form som du kan ta del av när du avsatt tid.
1 h varje dag har vi öppet för lunch, om du vill värma din matlåda och träffa kollegor.